https://voiping.ir/%d9%86%d8%b1%d9%85-%d8%a7%d9%81%d8%b2%d8%a7%d8%b1-crm-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d8%a2%da%98%d8%a7%d9%86%d8%b3-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%a7%d9%85%d9%84%d8%a7%da%a9/
نرم افزار CRM براي آژانس هاي املاك يكي از محبوبترين و كارآمدترين ابزارهاي موجود براي مديريت روابط با مشتريان است. با توجه به پيشرفت روزافزون تكنولوژي و اهميت روابط با مشتري در هر سازماني، استفاده از اين نرم افزار در بسياري از صنايع، از جمله صنعت املاك و مستغلات، به يك نياز ضروري تبديل شده است. در اين مقاله، به معرفي نرم افزار CRM و كاربردهاي آن در آژانس هاي املاك ميپردازيم.
حداقل امكانات يك نرم افزار CRM
نرم افزار CRM يك سيستم جامع براي مديريت و ارتقاء روابط با مشتري است. اين نرم افزار شامل چندين ابزار است كه به شما كمك ميكند تا با مشتريان خود به خوبي ارتباط برقرار كنيد، مشتريان را بهتر بشناسيد و نيازهاي آنها را بهتر درك كنيد. از جمله اين ابزارها ميتوان به سيستم مديريت فروش، پشتيباني مشتري، بازاريابي و تحليل دادههاي مشتريان اشاره كرد.
استفاده از نرم افزار CRM به شما كمك ميكند تا روابط با مشتري را بهتر و بهطور موثرتري مديريت كنيد. با استفاده از اين نرم افزار، ميتوانيد تاريخچه تعاملات خود با مشتريان خود را به طور كامل ثبت كنيد، تمامي تماسها و ارتباطات را ذخيره كنيد و در پايان به يك بانك داده مشتريها دسترسي داشته باشيد.
دلايل نياز آژانس هاي املاك به نرم افزار CRM
استفاده از نرم افزار CRM براي آژانس هاي املاك با توجه به خصوصيات حساس آن بسيار مهم و حياتي است. يك آژانس املاك با استفاده از اين نرم افزار ميتواند بهترين خدمات ممكن را به مشتريان خود ارائه دهد و در نتيجه به فروش بيشتر و سود بيشتر دست يابد. در ادامه به برخي از كاربردهاي نرم افزار CRM در آژانس هاي املاك ميپردازيم.
ثبت اطلاعات و دادههاي مشتريان به كمك نرم افزار CRM
يكي از اصليترين كاربردهاي نرم افزار CRM براي آژانس هاي املاك، ثبت اطلاعات مشتريان است. با استفاده از اين نرم افزار ميتوانيد اطلاعات تمامي مشتريان كسبوكار خود را در بانك دادههاي سامانه ثبت كنيد. اين دادهها شامل تمامي اطلاعات شخصي، تاريخچه تعاملات با آنها، موارد علاقهمندي آنها و ساير جزئيات است. به طور مثال ميتوانيد اطلاعات مشتريانتان را در دو طبقهبندي اصلي خريدار و فروشنده و با برچسبگذاري خريد، فروش، رهن و اجاره ذخيره كنيد و در زمانهاي مورد نياز، با فيلتر كردن دادهها نتايج مورد نظرتان را از CRM دريافت كنيد.
مديريت فروش با كمك نرم افزار CRM
با استفاده از اين نرم افزار ميتوانيد فعاليتهاي فروش خود را مديريت كنيد و مطمئن شويد كه هيچ فرصتي براي فروش از دست نميرود. شما به كمك اين نرم افزار ميتوانيد تمامي فعاليتهاي فروش را رصد كرده و براي تبديل مشتريان بالقوه به مشتريان بالفعل برنامهريزيهاي مديريتي انجام دهيد. به طور مثال فرض كنيم مراحل فروش مجموعهي شما ثبت اطلاعات اوليه، بازديد بازارياب، جلسهي بازديد خريدار، پيشنهاد مالي و عقد قرارداد ميباشد، شما ميتوانيد هر يك از فرصتهاي فروش را در مراحل مختلف فروش رصد كرده و در صورت وجود گره يا چالش در فرايند، براي رفع و رجوع كردن آن اقدام كنيد.
پشتيباني مشتري با نرم افزار CRM
يكي ديگر از كاربردهاي نرم افزار CRM براي آژانس هاي املاك، پشتيباني مشتري است. با استفاده از اين نرم افزار، ميتوانيد پيگيري تمامي درخواستها و شكايات مشتريان را به طور كامل انجام دهيد. همچنين با استفاده از اين نرم افزار ميتوانيد تمامي تماسها و ارتباطات ايميلي را ذخيره كرده و در پايان به يك بانك داده مشتريها دسترسي داشته باشيد. با ارائه پشتيباني بهتر به مشتريان، شركتها ميتوانند رضايت مشتريان را به دست آورده و بازخورد مثبتي در بازار به دست آورند.
بازاريابي با نرم افزار CRM
از ديگر مزاياي نرم افزار CRM براي آژانس هاي املاك، مزايايي همچون برنامهريزي و اجراي استراتژيهاي بازاريابي است. اين مهم شامل ايجاد كمپينهاي تبليغاتي، ارسال خبرنامهها و ايميلهاي تبليغاتي و همچنين نمايشگاههاي مسكوني ميشود. با استفاده از نرم افزار CRM ميتوانيد تمامي اطلاعات مرتبط با مشتريان را دريافت كرده و به يك برنامه بازاريابي اختصاصي اضافه كنيد. شما به كمك اين نرم افزار ميتوانيد تبليغات بازاريابي هدفمندي را براي بازار هدف خود داشته باشيد. به طور مثال پس از بررسيهاي مديريتي متوجه ميشويد كه در منطقهي ۲ آژانس املاك شما با اينكه گزينههاي بسيار زيادي دارد، اما معاملهي فروشي موفق زيادي ندارد. از طرفي همانطور كه در بالا توضيح داده شد شما در بخش مديريت مخاطبان ميتوانيد اطلاعات و سلايق مشتريان را ذخيره كرده و آنها را به بخشهاي مختلفي تقسيم كنيد.
با كمك اين قابليتها شما ميتوانيد فقط مشترياني را كه به خريد مسكن در منطقهي ۲ تمايل دارند را در يك كمپين پيامكي اضافه كرده و با اين اقدام شروع به بازاريابي پيشرفته براي رسيدن به فروش در منطقهي مذكور كنيد. گفتنيست كه اين نوع از كمپينهاي هدفمند علاوهبر بازدهي بالا، مانع مزاحمتهاي بيهوده براي مشترياني كه تمايلي به خريد مسكن در منطقهي ۲ ندارند نيز ميشود.
تحليل دادهها در نرم افزار CRM
نرم افزار CRM امكان تجميع و تحليل دادهها را نيز فراهم ميكند. با استفاده از اين نرم افزار، ميتوانيد دادههاي مختلفي را از جمله تعداد مشتريان، مناطق محبوب، روند فروش و ساير موارد را جمعآوري كرده و تحليل كنيد. اين تحليلها به شركتها كمك ميكند تا استراتژيهاي خود را بهبود بخشيده و به مشتريان خود خدمات بهتري ارائه دهند. به طور مثال شما به صورت لحظهاي ميتوانيد فروش ماه گذشته، فروش سال گذشته، فروش بازاياب X، منطقهي Y، متراژ موردنظر و …. را دريافت كنيد و براي سال آينده بهترين برنامهريزي را بر اساس دادههاي قابل اتخاذ كنيد.
مديريت وظايف به كمك نرم افزار CRM
يكي از مزاياي اصلي استفاده از نرم افزار CRM براي آژانس هاي املاك، مديريت وظايف پراهميت است. با استفاده از اين نرم افزار، ميتوان تاريخهاي مهم، وظايف مهم و تماسهاي مهم را به راحتي برنامهريزي كرد. همچنين ميتوانيد براي هر مشتري پروندهاي ايجاد كنيد و فعاليتهاي مشتري را در پرونده شخصي وي ذخيره كنيد. اين امر باعث ميشود كه آژانس املاك شما بتواند هميشه بهترين خدمات را به مشتريان خود ارائه دهد.
نظارات بر عملكرد بازاريابها به كمك نرم افزار CRM
يكي ديگر از مهمترين قابليتهاي نرم افزار CRM براي آژانس هاي املاك نظارت بر فروش و روند كاري بازاريابهاي فعال در مجموعه ميباشد. همان طور كه ميدانيد يكي از مهمترين چالشهايي كه آژانس هاي املاك دارند اين است كه به صورت شفاف نميتوانند عملكرد هر يك از بازاريابها را رصد كنند. شما به كمك نرم افزار CRM ميتوانيد روند پروندههايي كه هر يك از بازاريابها در حال جلو بردن هستند را مشاهده كنيد.
افزايش ارتباط با مشتري با استفاده از نرم افزار CRM
با استفاده از نرم افزار CRM براي آژانس هاي املاك، آنها ميتوانند ارتباطات خود با مشتريان را بهبود بخشند. اين شامل ارسال ايميلهاي خودكار به مشتريان، ارسال پيامكهاي اطلاعرساني و ارائه اخبار و مقالات مرتبط با صنعت املاك به مشتريان است. با افزايش ارتباط با مشتريان شركتها ميتوانند اعتماد مشتريان را به دست آورده و با ارائه خدمات بهتر، نام شركت خود را در بازار مطرح سازند.
بهبود تعاملات داخلي به كمك نرم افزار CRM
نرم افزار CRM براي آژانس هاي املاك به آنها كمك ميكند تا تعاملات داخلي خود را راحتتر و سريعتر انجام دهند. ارتباط بين اعضاي تيم، انتقال اطلاعات مرتبط با مشتريان و همچنين تنظيم و برنامهريزي وظايف مرتبط با مشتريان را به كمك نرم افزار CRM انجام دهيد. با بهبود تعاملات داخلي، شركتها ميتوانند به بهبود كارايي خود و افزايش راندمان كار دست پيدا كرده و در زمان نيز صرفهجويي كنند.
مديريت پروژه به كمك نرم افزار CRM
با استفاده از نرم افزار CRM براي آژانس هاي املاك ميتوانيد به بهترين شكل ممكن پروژههاي خود را مديريت كنند. اين شامل مديريت فعاليتهايي مانند برگزاري نمايشگاهها، بازديد از ملك، ارتباط با مشتريان و بررسي حوادث و مسائل حقوقي است. با داشتن دادههاي CRM، ميتوانيد براي هر پروژه، برنامههاي خود را تنظيم كنيد و به بهترين شكل ممكن آنها را مديريت كنيد.
اتصال نرم افزار CRM به مركز تلفن ويپ
با استفاده از نرم افزار CRM ويپينگ شما ميتوانيد مركز تلفن ويپ خود را به نرم افزار CRM متصل كنيد تا امكانات بيشتري داشته باشيد، برخي از اين قابليتها به شرح زير ميباشد:
نمايش مخاطب هنگام تماس با مجموعه به صورت پاپآپ
ايجاد تماس مستقيم با مشاوران
نمايش فايل مكالمات در پروفايل مخاطب
قابليت تماس با مخاطب با يك كليك
و …
نكات كاربردي پيادهسازي نرم افزار CRM براي آژانسهاي املاك
با يك جمعبندي به اين نتيجه ميرسيم كه نرم افزار CRM براي آژانس هاي املاك ابزاري بسيار موثر است كه به آنها كمك ميكند تا ارتباطات با مشتريان خود را تقويت كنند، استراتژيهاي بازاريابي خود را بهبود دهند، دادههاي خود را تحليل كنند و به مشتريان خود خدمات بهتري ارائه دهند.
حال كه با برخي قابليتها و مزاياي نرم افزار CRM براي آژانس هاي املاك آشنا شديد، بهتر است بدانيد براي اينكه بتوانيد بهترين نتيجه را از استقرار اين نرم افزار در سازمان خود ببريد، نكاتي وجود دارد كه بهتر است به آنها توجه كنيد:
انتخاب نرم افزار مناسب: براي رسيدن به موفقيت در راهاندازي از نرم افزار CRM براي آژانس هاي املاك بايد نرم افزار مناسب سازمان خود را انتخاب كنيد. ابتدا نيازهاي سازمان را شناسايي كنيد، توقعاتي كه از استقرار اين نرم افزار داريد را مشخص كنيد، مشكلات موجود را شفاف كنيد و سپس اطمينان حاصل كنيد كه نرم افزاري كه انتخاب ميكنيد، قابليتهاي مورد نياز شما را داراست. فراموش نكنيد كه قبل از استقرار نرم افزار نحوهي اتصال آن با ساير نرم افزارهاي مورد استفاده در مجموعه را نيز بررسي كنيد.
آموزش كاركنان: آژانس هاي املاك بايد كاركنان خود را در استفاده از نرم افزار CRM آموزش دهند. براي رسيدن به موفقيت در استفاده از نرم افزار CRM، كاركنان شركت بايد نحوهي استفاده از نرم افزار و همچنين صحيح وارد كردن اطلاعات را به درستي ياد بگيرند تا بتوانند تواناييهاي مورد نياز خود را براي ارتباط با مشتريان بهبود بخشند.
نظارت و بهروزرساني: آژانس هاي املاك بايد نرم افزار CRM خود را بهروزرساني كنند و به طور مداوم نظارت كنند كه آيا نرم افزار به درستي كار ميكند يا خير. همچنين بايد مطمئن شوند كه دادههاي خود را بهروزرساني كردهاند و با كمك تحليل دادهها، بهبودهاي لازم را در سيستمهاي خود ايجاد كنند.
ارزيابي عملكرد: آژانس هاي املاك بايد عملكرد خود را با استفاده از نرم افزار CRM ارزيابي كنند. بايد مطمئن شوند كه سيستم درست كار ميكند و نتايج به دست آمده با استفاده از آن، مطابق با هدف و استراتژي شركتهاي آنهاست. براي اين منظور، شركتهاي املاك بايد به طور منظم گزارشات و نتايج خود را بررسي كرده و تغييرات لازم را اعمال كنند.
امنيت دادهها: امنيت دادهها براي آژانس هاي املاك بسيار مهم است. براي رسيدن به موفقيت در استفاده از نرم افزار CRM، شركتها بايد از امنيت دادههاي خود اطمينان حاصل كنند. بايد مطمئن شوند كه دادههاي خود را با استفاده از روشهاي امنيتي مناسب محافظت ميكنند و همچنين از دسترسي غيرمجاز به دادههاي خود جلوگيري ميكنند.
استفاده از گزارشدهي: آژانس هاي املاك بايد از گزارشدهي نرم افزار CRM استفاده كنند تا به مشتريان خود بهترين خدمات را ارائه كنند. با استفاده از گزارشدهي، شركتها ميتوانند نيازهاي مشتريان خود را بيشتر بشناسند و به اين ترتيب، خدماتي را ارائه كنند كه به بهبود رضايت مشتريانشان كمك ميكند.
با توجه به توضيحات فوق، استفاده از نرم افزار CRM براي آژانس هاي املاك بسيار مهم است و ميتواند به بهبود عملكرد و افزايش فروش آنها كمك كند. با انتخاب نرم افزار مناسب، آموزش كاركنان، نظارت و بهروزرساني، ارزيابي عملكرد، امنيت دادهها و استفاده از گزارشدهي، شركتها ميتوانند به بهترين شكل ممكن از نرم افزار CRM استفاده كنند و از مزاياي آن بهرهمند شوند.
همچنين، استفاده از نرم افزار CRM براي شركتهاي املاك كمك ميكند تا از روشهاي جديد و نوآورانه براي فروش استفاده كنند و به عملكرد خود در بازار املاك بهبود ببخشند. اين نرم افزار باعث ميشود كه شركتهاي املاك به يك مركز دادهي جامع تمركز كنند و ارتباط بهتري با مشتريان داشته باشند. با كمك گزارشات تحليلي به صورت مداوم عملكرد خود را بهينه كنند، در زمان و هزينه صرفهجويي كرده و مشتريان را به خود وفادار كنند.
استفاده از نرم افزار CRM براي آژانس هاي املاك باعث ايجاد مزيت رقابتي نيز ميشود و باعث ميشود كه آنها در مقابل شركتهاي رقيب خود قدرت بيشتري پيدا كنند. با توجه به رقابت بيشتر در صنعت املاك، استفاده از اين نرم افزار براي شركتهاي املاك اجباري شده است.
در نهايت، ميتوان گفت كه استفاده از نرم افزار CRM يكي از راهكارهاي موثر براي بهبود عملكرد آژانس هاي املاك است. با استفاده از اين نرم افزار، شركتهاي املاك ميتوانند به بهترين شكل ممكن خدمات خود را به مشتريان ارائه كنند و اين تأثيرات مثبتي بر روي فروش و سودآوري آنها خواهد داشت. بنابراين، بهتر است كه شركتهاي املاك نيز در اين زمينه برنامهريزيهاي لازم را انجام دهند و از اين نرم افزار براي بهبود عملكرد خود استفاده كنند.
جمعبندي مقاله نرم افزار CRM براي آژانسهاي املاك
در اين مقاله، ما به بررسي كاربرد نرم افزار CRM براي آژانس هاي املاك پرداختيم. با توجه به رشد روزافزون صنعت املاك و رقابت بيشتر در اين صنعت، نياز به ابزارهايي براي بهبود عملكرد و افزايش فروش آنها احساس ميشود. نرم افزار CRM يكي از بهروزترين ابزارهايي است كه ميتواند به آژانس هاي املاك كمك كند تا به بهترين شكل ممكن عمل كنند و از رقباي خود پيشي بگيرند.
با يك نگاه كلي به مزاياي استفاده از نرم افزار CRM براي شركتهاي املاك از جمله: بهبود عملكرد و افزايش فروش، بهبود ارتباط با مشتريان، بهبود خدمات پس از فروش، افزايش بهرهوري، بهبود نظارت بر عملكرد كاركنان، امكان ارزيابي عملكرد، امنيت دادهها، استفاده از گزارشدهي و … لزوم نياز اين نرم افزار در مجموعه را متوجه ميشويم.
براي استفاده بهتر و موفقيت در استفاده از نرم افزار CRM شركتهاي املاك بايد نرم افزار مناسب را انتخاب كنند و كاركنان خود را آموزش دهند. همچنين، نياز به نظارت و بهروزرساني دائمي براي استفاده بهينه از نرم افزار و ارزيابي عملكرد آنها وجود دارد.
در نهايت، با استفاده از نرم افزار CRM ، شركتهاي املاك ميتوانند به بهترين شكل ممكن خدمات خود را به مشتريان ارائه كنند و اين تأثيرات مثبتي بر روي فروش و سودآوري آنها خواهد داشت. در صورتي كه با مطالعه مقالهي فوق شما نيز به فكر راهاندازي يك CRM براي كسبوكارتان افتادهايد، ما به شما CRM هوشمند ويپينگ را پيشنهاد ميكنيم. اين CRM هوشمند به كمك ابزارها و قابليتهاي فراواني كه در اختيار سازمان شما قرار ميدهد ميتواند علاوهبر مزاياي ياد شده، ميزان نرخ تبديل سرنخهاي فروش شما را بيش از ۳۰۰ درصد افزايش داده و منجر به بالا بردن درآمد سازمان شما شود. براي دريافت دموي رايگان ۳۰ روزهي اين سامانهي تمام عيار كافيست همين حالا با ما تماس حاصل فرماييد.
تلفن: ۷۴۳۲۷-۰۲۱
برچسب: ،
ادامه مطلب